New job and a crazy weekend! - Reisverslag uit Richards Bay, Zuid-Afrika van Nenske Weg - WaarBenJij.nu New job and a crazy weekend! - Reisverslag uit Richards Bay, Zuid-Afrika van Nenske Weg - WaarBenJij.nu

New job and a crazy weekend!

Door: Nenske

Blijf op de hoogte en volg Nenske

27 Mei 2013 | Zuid-Afrika, Richards Bay

Deze week ben ik begonnen met werken op het Able Center. Nu moet ik dus alleen oppassen met wat ik op mijn blog zet gezien mijn bazin ook mijn facebook heeft..;) Nee grapje, ik heb echt een supertijd tot nu toe! De kinderen zijn superleuk en ook nog eens superslim wat een geweldige combinatie maakt. Heerlijk om weer terug te zijn onder dit soort kinderen en wat te kunnen betekenen. Helaas tot nu toe alleen nog kantoorwerk gezien de secretaresse op vakantie is en ze dramatisch achterlopen dus ik alles nu in orde aan het maken om volgende week wat leuks te kunnen gaan doen.

Maandag kwam ik terug van werk om een slang op de stoep te vinden en de kat die ermee zat te spelen. Prachtig om naar te kijken dus ik rende naar binnen voor mijn camera en ging foto’s zitten maken. Toen de kat nog wat scheler begon te kijken (normaal gesproken is de kat al een klein beetje scheel) bedacht ik me ineens dat die slang natuurlijk ook giftig kon zijn. Dus mijn neef de foto gestuurd met de vraag of de slang giftig was en op zoek naar Sipo om te vragen of hij hem kon weg halen. Sipo is alleen nog banger dan ik voor slangen dus het was hilarisch om te zien.. Ondertussen kreeg ik een berichtje van me neef: “VERY POISONESS! GET AWAY!” Wat me dus toch een beetje trots maakte dat ik me bedacht had dat die kans erin zat. Samen met Sipo en twee stokken uiteindelijk toch de slang over het hek terug het bos in gegooid en de poes geknuffeld die gelukkig alweer ietsje minder scheel begon te kijken.

Dinsdag kwam ik terug van werk om opgehaald te worden door me neef gezien we naar de film gingen. Eerst nog even een kannetje Sangria drinken in de rokersruimte van een café. (Waar ik dus serieus een half uur lang ruzie heb gehad met de serveerster en later de manager gezien ze me niet in de rookruimte wilden laten omdat ik nooit 18 kon zijn.. Begint toch lichtelijk irritant te worden.) Vervolgens dus naar de film geweest.. Oké ik geef toe.. De enige reden dat ik mee ging, gezien de film echt niks voor mij was, was dat mijn neef en zijn vriendin dan volgende week mee gaan naar Fast 6 waar ik heel graag heen wil!

Woensdag en donderdag ben ik heel eerlijk gezegd een klein beetje kwijt. Ik doe hier zoveel dat ik niet zo goed kan herinneren wat ik op welke dag heb gedaan.

Vrijdag heb ik zo hard gewerkt dat ik anderhalf uur van te voren al klaar was en dus naar huis kon om mijn spulletjes te gaan pakken voor een weekendje weg! Ik moest namelijk om 2 uur klaar staan dus moest nog opschieten ook dacht ik.. Vervolgens kwamen me neef en zijn vriendin drie kwartier te laat maar goed eindelijk op weg! Na zo’n 20 minuten rijden begaf de band het.. Dus dit was weer eens zo’n Afrika-ervaring die ik niet zag aankomen namelijk langs de weg zitten en wachten.. Gelukkig is mijn neef een echte Handyman dus hij had de band snel geplakt en daarna konden we de weg naar Durban weer hervatten. Na wat rondjes door Durban eindelijk dan toch het hotel gevonden. Heerlijk hotel op een waanzinnig mooie plek. Nog geen 100 meter lopen naar het strand en toch dichtbij het centrum. Bovendien een mooie grote kamer met 2 tweepersoonsbedden voor mezelf dus heerlijk! Spullen gedropt en op naar de bar voor de eerste drankjes van de avond waarbij wij vergezeld worden door een vriendin van hun Monique. Gezien de service echt dramatisch was en de Malibu na twee drankjes op was besloten we terug naar onze kamer te gaan gezien Monique twee flessen rode wijn bij zich had en de dames zich daarmee wel konden vermaken en Harm en ik dan simpelweg roomservice konden blijven bestellen. Na een aantal drankjes verhuisden we naar mijn kamer gezien hun een probleem hadden met hun airconditioning (waarbij de maintance man al was gekomen maar de oplossing moest gaan opzoeken op Google en maar niet terug kwam) en niet wilden roken op hun kamer.. Hierbij moet ik eerlijk vertellen dat ik eigenlijk geen idee had of je mocht roken op de kamer of niet.. Toen we binnen zaten werd er dan ook na 5 minuten gebeld op mijn telefoon. Ik nam op, in de veronderstelling dat dit ging om het roken, met de allerliefste stem die ik maar op kon zetten waarna gevraagd werd of mijn ouders aanwezig waren. Toen dacht ik dus helemaal te weten waar het over ging en werd lichtelijk boos aan de telefoon vertellende dat ik 23 jaar oud ben en geen idee heb waarom hij wil weten of mijn ouders aanwezig zijn. (Dat dacht ik natuurlijk wel te weten..) Vervolgens bood hij zijn excuses aan.. Maar de maintance man stond voor hun kamer dus of ik mijn ouders wilde vragen om de deur open te doen.. Ik vond dit hilarisch.. Mijn neef en zijn vriendin echter niet.. Ik heb ze dan ook de rest van het weekend gepest door ze pappa en mamma te noemen wat me niet echt in dank werd afgenomen. Na die leuke stunt kwamen we er achter dat het al half 10 was en we nog steeds niet gegeten hadden dus gingen we naar een leuk Italiaans restaurantje aan de andere kant van de stad wat open is tot 4 uur ’s nachts. Genoeg tijd om te eten dus! Nadeel van zo’n restaurant is dus wel dat er iemand naast onze tafel kotste gelukkig toen wij weg waren om te roken. Desondanks was het eten heerlijk en was het zeker de allerlekkerste tiramisu die ik ooit in me leven gegeten heb! Daarna waren we allemaal te moe om nog wat te gaan doen dus zijn we terug naar het hotel gegaan om lekker te slapen.

De volgende dag moesten we heel vroeg op voor ontbijt en Harm die business te doen had. Harm gooide ons af in één van de grootste shoppingmalls in Zuid-Afrika om lekker te gaan shoppen. Dat heb ik natuurlijk nog helemaal niet gedaan de afgelopen maanden dus was voor mij een heerlijke kans om me weer eens uit te leven. Een nieuwe tas, een ketting (god I miss my jewelry!), een shirtje, een blazer en uiteraard een nieuw jurkje later, (Geen shopdag voor mij is compleet zonder nieuw jurkje uiteraard..:P) gingen we lekker lunchen uiteraard met een lekker stukje biefstuk. (Die ik weliswaar 2 keer moest terug sturen voordat ik hem eindelijk rare kreeg.) Daarna gingen we terug naar het hotel voor een middagnap gezien we alle drie gesloopt waren. Helaas is Durban een van de rumoerigste steden waar ik ooit ben geweest dus helaas kon ik niet slapen en ben ik mijn outfits maar uit gaan proberen, heb ik misbruik gemaakt van de roomservice en lekker tv zitten kijken. Daarna mezelf opgetut inclusief nieuwe outfit en op naar de Rugby Match! Bulls vs. Sharks. Soort Ajax tegen Feyenoord in Nederland, staat bekend als één van de agressiefste en leukste wedstrijden om naar te kijken. De eerste helft was heel interessant! Daarna gingen we snel even een drankje scoren en peukje roken (mag niet in het stadion..:S) en raakte ik aan de praat met een zeer interessante man over sociaal werk in Zuid-Afrika en heb ik dus geen tel meer gezien van de tweede helft.. Na de match gingen we nog even naar de plaatselijke nachtclub. Als roker zijnde uitgaan zonder sigartten is echt een rampenplan dus ik heb nog nooit zoveel onbekende mensen gesproken en heb zeker een geheel pakje gebietst.. (Ik heb er een bloedhekel aan in Nederland als mensen het doen en doe het dus nooit.. Maar nood breekt wet en een discotheek waarin geen sigaretten verkocht worden dus ook;)!) Moet zeggen dat ik het eigenlijk wel interessant vond om te zien dat iedereen zijn sigaretten gaf (en ook haar sigaretten trouwens, man of vrouw maakte niet uit voordat we een geheel andere discussie krijgen!) en vervolgens een leuk praatje met me maakte. Toen ik eenmaal uitgebietst was had ik echter een nogal nare confrontatie met een pedofiel waarna ik dus liever de nachtclub wilde verlaten en gezien de vriendin van mijn neef nogal moe was vonden ook zij dat niet erg. Met taxi vertrokken we terug naar het hotel. Toen we nog voor het hotel een peuk stonden te roken zag ik twee jongens die ik ook al in de nachtclub had gezien (vrienden van die pedo..) dus vroeg ik aan Nicky en Harm om even te wachten zodat ze niet na ons het hotel in kwamen en dus erachter kwamen in welke kamer we verbleven zodra ik om de sleutels vroeg. Helaas verstonden ze me niet en liepen ze naar binnen. Vertwijfeld bleef ik eerst nog staan maar je staat ook niet graag in je eentje als vrouw zijnde buiten in Zuid-Afrika dus volgde ik ze toch maar snel. De jongens helaas dus ook en toen kwam ik er achter dat één van hun onder mijn kamer sliep! Ik rende dus naar de lift toe en gelukkig sloot de lift voordat de jongens erin konden en problem solved dacht ik.. Terug in onze hotelkamer kwam ik er achter dat ik toch ietsje meer gedronken had dan ik dacht en dus wilde ik terug naar de bar om een fles water te halen. Ik rende de gang op en KABLAM.. Tegen die gozer aan die ik dus net wilde ontwijken. (Die dus duidelijk op zoek was naar mijn kamer gezien zijn kamer een verdieping lager was!) Druk tegen me aankwekkend liep hij met me mee naar de lift en ging mee naar de bar. Stond erop om een drankje voor me te bestellen maar nee danku genoeg drank op dus inclusief fles water terug naar de lift. Waar hij dus nog steeds met me mee liep zeggende dat hij met me naar de rooftop wilde. Ik ben natuurlijk niet achterlijk dus gebood hem op verdieping 8 te drukken (waar ik dus sliep) en dat me neef op me zat te wachten en ik dus naar me kamer wilde.. Hij bleef maar zeggen dat hij dat niet geloofde en dat ik oud genoeg was om op mezelf te passen en me dus niet druk moest maken over me neef blablabla. Ik was zo overdonderd door zijn blablabla dat ik niet eens door had dat hij op verdieping 10 had gedrukt in plaats van 8 dus toen de liftdeuren open gingen werd ik ondertussen lichtelijk gefrustreerd door deze jongen… Gelukkig zag hij dit aan me dus drukte snel op 8 maar probeerde me nog steeds over te halen hem toe te staan om mee naar mijn kamer te gaan. Ik vertelde hem dat ik een vriend heb en hij me met rust moest laten en hij anders ruzie kreeg met mijn neef. Toen gingen de liftdeuren open en THANK GOD: daar stond mijn neef die eruit zag alsof hij elk moment kon ontploffen. “Dat is je neef dan zeker?” En dat is dan ook het laatste wat ik van die jongen gehoord/gezien heb.. Toen waren zowel mijn neef als ik te wakker (in mijn neef zijn geval meer te gefrustreerd met vreemde jongens die op vreemde manieren proberen indruk te maken op me) om te gaan slapen dus verlieten we het hotel weer en zijn we een rondje gaan lopen. In eerste instantie wilden we gaan zwemmen maar daar was het water iets te koud voor dus hielden we het bij een rondje lopen. Daarna toch maar terug naar het hotel waar we nog uren water hebben gedronken en zitten ouwehoeren.. Vervolgens was me neef toch moe dus ging naar bed toe.. Dat was het moment dat mijn slapeloosheid toe sloeg (niet omdat ik te dronken was want een fles water en een aantal uur ouwehoeren hadden dat al verminderd) dus ik heb de gehele nacht niet geslapen. In eerste instantie nog de tv aangezet om Platvoet (zo heet die film op zijn Nederlands toch?) te gaan kijken maar dat verveelde.. Toen Scary Movie 3 maar die was zo teleurstellend slecht dat ik de rest van de nacht maar naar het plafond heb gekeken.

De volgende dag werd er op mijn deur gebeukt door mijn neef die me vertelde dat we drie minuten later moesten uitchecken (even serieus.. Als ik dat had geweten was ik al lang gestopt met staren en me gaan douchen en omkleden en spullen pakken.) dus ik heb me snel omgekleed, spullen gepakt en rende naar de kamer van mijn neef en zijn vriendin. Om er daar achter te komen dat mijn neef uit zijn nek lulde en ik nog een uur de tijd had.. HAHA LEUK.. Niet dus.. Compleet chagrijnig vervolgens aan de ontbijttafel gezeten voor een overheerlijk ontbijt om vervolgens weer te gaan shoppen (waar ik nog steeds te chagrijnig voor was) dus gelukkig een korte shopdag om vervolgens terug naar huis te gaan voor overheerlijke KFC en nieuwe films. Gelukkig dit keer wel goede films dus daarna was ik eindelijk wel moe en bracht me neef me naar huis waar ik dit keer gelukkig wel overheerlijk geslapen heb..:)

Al met al geniet ik nog met volle teugen van Zuid-Afrika, mijn werk en in het gezelschap te zijn van zulke lieve familie!

Baaie Liefs, Nenske

P.s. Maar ik mis jullie wel hoor!

  • 28 Mei 2013 - 16:57

    Adrie:

    Hai Nenske
    Wat heb jij toch veel te vertellen.
    Fijn dat je het in het weekend leuke dingen doet met je neef en zijn vriendin.
    We hopen dat het laaste


    Groetjes Diana

    From: sloompieslak2@hotmail.com
    To: @kpnmail.nl; adrie1951@kpnmail.nl; henny2108@ziggo.nl
    Subject: foto's 1
    Date: Mon, 17 Dec 2012 20:03:00 +0100


    hallo



    Groetjes D

  • 28 Mei 2013 - 17:17

    Adrie:

    Hallo Nenske
    Mijn berichtje hier boven ging even fout.
    Wat heb jij toch veel te vertellen.
    Fijn dat je het weekend leuke dingen gedaan heb met je neef en zijn vriendin.
    Wij hopen dat je nog veel zult opsteken en nog maar mag genieten daar met je familie.
    Groetjes van Mart en mij

  • 29 Mei 2013 - 15:15

    Astrid:

    Yeah wat een feest daar hahahah. Wederom heerlijk om te lezen Nenske. Fijn dat je het zo naar je zin hebt op je nieuwe Job. In je vrije tijd avontuurlijk maar ook weer niet TE gelukkig. Blij dat het allemaal zo goed bevalt en dat je dus weinig tijd hebt om ons te missen. Nog ruim 4 weken, ben nog net niet aan het aftellen hahaha. Pas goed op jezelf en doe iedereen de groetjes daar. Dikke knuf kus!!!!

  • 29 Mei 2013 - 23:09

    Mariëlla:

    Heej zusjee!!

    Wat heb jij een spannend verhaal! hahaha wooow dacht tijdens het lezen echt.. Als dit maar goed afloopt! En gelukkig was je na veel lopen en babbelen veilig op je kamer:D Verder geen enge giftige slangen of grote spinnen gezien? (wil graag komen! maar die spinnen enzo. brrr) Volgens mij heb je het verder nog steeds erg naar je zin! En doe je ook erg veel met je "pappa"en "mamma".

    Ik hoop dat je t deze laatste maand ook nog zo naar je zin zal hebben!
    ennuuh die jurkjes he.. Nenske toch ;) ;P (had niet anders verwacht) hihihi

    En blijf t leuk vinden om je blogs te lezen hoor!!:D

    Een hele dikke knuffel!!!!!!!
    Xxx
    Mariëlla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nenske

Actief sinds 26 Maart 2013
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 9514

Voorgaande reizen:

27 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Die kleine gaat nu echt;)

Landen bezocht: